Jak zagospodarować 16 dni na Kubie?

Kuba to idealne miejsce, żeby spędzić wakacje, bez względu na to czy będą to zorganizowane wczasy czy samodzielna podróż po wyspie. My nie jesteśmy zwolennikami all inclusive, preferujemy podróże z plecakiem i taką formę polecamy również Wam. A żeby Wam to ułatwić to postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu przebieg naszej podróży po Kubie, wyspie jak wulkan gorącej. Pokazać Wam, co jest warte zobaczenia w Hawanie, po co pojechać do Viñales i Trinidadu oraz gdzie się są najpiękniejsze plaże. Co ważniejsze, całość podzieliliśmy na poszczególne dni, abyście mogli zobaczyć ile czasu zajęło nam przemieszczanie się i zwiedzanie oraz jak podzielić całą wyprawę. Wszystko w pigułce, więc nawet jak się trafi Wam oferta last minute to zdążycie się przygotować.

Musimy Was jednak ostrzec, zwiedzamy intensywnie, nie lubimy nudy i monotonii na wakacjach, więc może się okazać, że nasze tempo będzie dla Was zbyt duże 🙂 Nie zrażajcie się, dostosujcie plan do swoich potrzeb i cieszcie się Kubą.

Dodatkowo na samym dole znajdziecie mapę z naniesioną naszą trasą, casami, w których spaliśmy oraz atrakcjami, które odwiedziliśmy 🙂

Jak się przygotować do wycieczki na Kubę?

Na początek jednak podstawy podstaw, czyli jak się przygotować do wakacji na Kubie, kiedy jechać, jaka jest pogoda, co zabrać, rozwiewamy mity dotyczące walut. Wszystko przetestowaliśmy na nas samych, więc niespodzianek nie będzie.

KLIK -> Kuba – Praktyczne wskazówki przed podróżą

Kuba El Nicho 11
Pozdrawiamy

Wakacyjna Kuba dzień po dniu

Późnym popołudniem wylądowaliśmy w Hawanie i zaczęliśmy naszą wielką Kubańską przygodę 🙂

Dzień 1 i 2 - Hawana

Pierwsze dwa dni poświęciliśmy na poznawanie starej części Hawany – Habana Vieja. Włóczyliśmy się po klimatycznych uliczkach, zagłębiliśmy się w historii Kuby w Muzeum Rewolucji, postaliśmy w kubańskich kolejkach. A wszystko to przy wszechobecnych dźwiękach salsy.

Jeżeli chcecie podążyć naszym szklakiem zapraszamy do wpisu Kuba – Hawana w dwóch odsłonach, czyli My heart is in Havana… cz. I.

Nocleg u Alfredo na starym mieście, link do Airbnb: Velázquez u Alberto. Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

1954 Chevrolet na tle Muzeum Rewolucji
Muzeum Rewolucji w Hawanie

Dzień 3 i 4 – Viñales

Wczesnym rankiem wskoczyliśmy do naszej taxi colectivos i udaliśmy się pięknym Chevroletem z 1957 roku ku dolinie słynącej z uprawy tytoniu. Pojeździliśmy rowerami, nie bez przygód 😉 , pomyszkowaliśmy po jaskiniach i delektowaliśmy się pysznym rumem. Czego więcej chcieć na wakacjach 🙂

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – Viñales, dolina cygar, kawy i rowerowego szaleństwa

Nolceg w Casa Yosbel y Yurisbelky, link do Airbnb: Yosbel y Yurisbelky. Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Sprawne ręce kubańczyka zawijają kolejne cygaro
Cygaro w dolinie Viñales

Dzień 5 i 6 – Zatoka Świń – Playa Larga i Playa Girón

Zatoka Świń to nie tylko wspaniałe plaże ze złotym piaskiem i błogie lenistwo z drinkiem w ręku, to również dziki krajobraz półwyspu Zapata i kawał historii Kuby jaką znamy. To tutaj rozpoczęła się zakończona niepowodzeniem inwazja amerykanów dlatego bardzo dokładnie chcieliśmy poznać historię tego miejsca.

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – Amerykański epizod w Zatoce Świń – Playa Larga, Playa Girón

Nocleg w Hostel el Ingeniero,  Link do Airbnb: Hostal el IngenieroJeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Kuba Playa Girón samolot Hawker Sea Fury
Muzeum inwazji w Zatoce Świń

Dzień 6 – Cienfuegos

Cienfuegos to mała Francja na Kubie, a dlaczego? Ponieważ prowincję Cienfuegos zasiedlili waśnie Francuzi, a nie tak jak pozostałą część wyspy hiszpańscy konkwistadorzy. Fantastyczna zabudowa, którą zwiedzaliśmy przy dźwiękach muzyki Bennego Moréa, słynnego piosenkarza i kompozytora zwanego królem mambo.

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – Cienfuegos, mała Francja na Kubie.

Nocleg w Hostal Doña Matilde, link do Airbnb: Hostal Doña Matilde. Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Kuba Cienfuegos pomnik Benny Moré
Benny Moréa w Cienfuegos

Dzień 7, 8 i 9 – Wodospad El Nicho i Trinidad

Kąpiel w wodospadach Parku przyrodniczego El Nicho to jeden z obowiązkowych punktów podczas podróży do Trinidadu dlatego nie mogliśmy sobie odmówić tej przyjemności.

Gdy po południu dojechaliśmy do Trinidadu to zaparło nam dech w piersiach. Trinidad to przepiękna kolonialna perła Kuby, gdzie odnieśliśmy wrażenie, że czas się zatrzymał. Przez prawie 2 dni staraliśmy się zajrzeć w każdy kąt i chłonąć życie mieszkańców. Kolejnego dnia wypożyczyliśmy skuter i udaliśmy się w poszukiwaniu cukru w dolinie cukrowej Valle de los Ingenios.

O parku El Nicho możecie przeczytać tutaj Kuba – wodospady El Nicho w sercu masywu Sierra del Escambray zaś o Trinidad tutaj Trinidad – kolonialna perła Kuby i Kuba – Okolice Trinidadu wodospadami i cukrem płynące.

Nocleg w Hostal El Pucho, link do Airbnb: Hostal El Pucho. Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Kuba Trinidad 4
Piękny Trinidad

Dzień 10 i 11 – Cayo Guilermo

Przemierzając Kubę postanowiliśmy spędzić też trochę czasu na rajskich plażach Cayo Coco i Cayo Guilermo. Sprawdziliśmy dlaczego Ernest Hemingway upodobał sobie właśnie Cayo Guillermo. To tutaj napisał książkę „Stary człowiek i morze”.

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – Cayo Coco i Cayo Guillermo, plażowy raj dla turystów.

Kuba Cayo Guillermo Cayo Coco 7
Vamos A La Playa

Dzień 12 i 13 – Santa Clara

W Santa Clara w 1958 roku bitwa przyniosła decydujące zwycięstwo rewolucjonistom i Santa Clara została wyzwolona jako pierwsza spod reżimu Batisty przez dzielnego guerrillero Ernesta Che Guevarę. Zwiedziliśmy miasto, które pełne jest symboli i haseł rewolucjonistów.

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – rewolucyjna Santa Clara.

Nocleg w Hostal Buenviaje 157, link do Airbnb: Hostal Buenviaje 157Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Kuba Santa Clara 20
Mauzoleum Ernesta Che Guevary

Dzień 13, 14 i 15 – Hawana

Na zakończenie podróży wróciliśmy do Hawany, tym razem poznawaliśmy Vedano, czyli dzielnicę mafiosów. Szczególnie w pamięć zapadł nam Hotel Nacional z bajecznym kabaretem Parisien.

Co zwiedziliśmy dowiecie się tutaj Kuba – Hawana w dwóch odsłonach, czyli My heart is in Havana… cz. II.

Nocleg w Hawanie Vedado , link do Airbnb: Vedado. Jeżeli nie macie konta na Airbnb to możecie skorzystać z tego linku, Odbierz 100 zł do wykorzystania.

Występ kabaretu Parisienne

Mapa

Tutaj znajdziecie naniesione wszystkie interesujące atrakcje, hotele oraz co najważniejsze, przebieg naszej trasy. Klikając w ikonę po lewej stronie będziecie mogli filtrować zawartość, na przykład wyświetlić tylko jeden dzień. Idealna pomoc, aby jeszcze bardziej ułatwić Wam planowanie Waszych kubańskich wakacji.

No to w drogę na spotkanie z Kubą

Mamy nadzieję, że taka forma okaże się dla Was pomocna podczas planowania podróży na Kubę. Gdybyście mieli pytania jesteśmy do Waszej dyspozycji, a tym czasem zapraszamy do śledzenia miejsc Gdzie słońce dla nas wschodzi 🙂

Autor

Podróżnik, bloger, master of technology i siła napędowa do dokumentowania przygód. Dodatkowo wszystko jedzący łasuch dbający o rozwój sekcji “Podróże Kulinarne”.  Kiedyś pełnił funkcję skrupulatnego księgowego, ale porzucił tę fuchę, bo kto by liczył kasę, jak można liczyć gwiazdy.